söndag, januari 08, 2006

Det är svårt att säga om jag ska skriva usch eller ej. Gör nog inte det när det kommer till kritan. Trots att det känns så. Känns uschigt. Men jag vet samtidigt - och känner samtidigt - att det var en lyckad kväll igår.

Halvt.

Det började med en lång tågresa. Och den var som sig bör - tågresor är oftast det. Sen var det en fika med den okända. Klart över förväntan, särskilt med tanke på att förväntningarna uteblivit. Men lite tråkigt är det att det är stora avstånd.

Sen började tivolit. Kan man säga. En skara på ca 10 unga män skanderade "Stockholm" när jag visade mig. Det var kul. Sen var det alkohol, mat, alkohol, dans, alkohol, bråk med personalen, alkohol, ett yvigt samtal med en annan stad, alkohol, en sinande plånbok, mer dans, kebab, en gigantisk förhud (som polarna kommenterade sovsäcken). Sen sömn.

Sen åkte jag hem. Irrade runt i Helsingborg innan jag fann knutpunkten och bussen som skulle ta mig hem. Ta mig hem i nästan 10 timmar. Jag satt längst bak mellan toaletten och en stackars ensam liten pojke.

Imorgon börjar den andra terminen. Kursintroduktion och registrering. Eventuellt en lunch. Blir nog bra. Cyklar nog till magistern. Tror inte jag har råd med buss just nu. Tror jag. Får se.

Imorgon: kursintroduktion och registrering termin 2 jur kand.

Inga kommentarer: