måndag, januari 09, 2006

Så var man registrerad och introducerad. Introducerad till den andra terminen och registrerad på densamma. Hamnade i samma basgrupp som snillets dotter. Gott det. Kanske dessa studiemöten som vi diskuterade inför tentan blir av ändå.

Synd för söderbönan bara. Hon sitter fast i fjärran land och det visar sig att hon varken tackat ja till kursen eller lyckats registrera sig. Men institutionen går miste om någon om de inte ger henne plats på programmet. Så de tar sig nog i kragen.

Annars har dagen varit typiskt uppsalalik. Eller typiskt ovanlig. Det hela började med att låset inte gick att få upp imorse när jag skulle cykla in till magistern. Det hela slutade med att jag - efter att ha varit tvungen att springa över fälten, sitta ensam i magistern, äta lunch med R här hemma osv - efter registreringen inte kunde köpa skadeståndsrättsboken på LundeQ eftersom den var slut. Men det är nog lugnt. Den rike Persen skulle se om han kunde hitta den i Sthlm.

Nu, efter att ha gått hem (Plånboken vägrade öppna sig), lyssnar jag på underbara toner och funderar på vad som skall inmundigas idag (för visst heter det väl så?). Men allt jag känner och tänker är att det är orättvist. För visst är det orättvist?

Men det går över. Antingen det eller att jag går i landsflykt. Men det är långt dit. Mycket långt dit. Har ju inget att gå i landsflykt för. Men visst förbannat är det orättvist! Det man inte kan få vill man ha. Men jag som inte ens vill ha nåt, varför kan inte jag få nåt?

Inget är gratis, tänker jag, ingenting får man bara - Keep on fighting!

Anyway. Ska kila in i köket och rådgöra med frysen.

Imorgon: Föreläsning i skadeståndsrätt.

Inga kommentarer: