onsdag, januari 25, 2006

Don’t get me wrong

Snön faller i ett nollgradigt Uppsala. Jag äter äpple. Ikväll ska en utbytesstudent bjuda mig på mat. Indisk mat. Utanför blåser det halv storm, här inne står vinden stilla. Tankarna vandrar. Neråt. En kille i min basgrupp kommer från Helsingborg. En helt annan värld. Hur skulle livet ha sett ut där....?

"Men i vilken ordning ska vi ta det?" Ja, säg det. I din ordning antar jag. Den halvgalne och av metodik besatta seminarierlärare tuffar på som ett tåg. Det är ok eftersom jag har vant mig vid rytmen nu. På förra stationen stod en annan människa, en benhård liten kvinna i svart dräkt och mässade. Hon sjöng vackert.

Språket bedrar. Till och med Melander skulle ha hållit med om det.

If I’m acting so distracted...

Anyway, Skadeståndsrätten är avslutad. Nu är det nästan bara avtalsrätt som gäller. I dagarna ska ett PM författas i skadeståndsrättens ämne. Hmm, blir nog bra när man har kommit igång. När man har kommit igång. Annars är det reunion med snillets dotter, söderbönan och skåningen. Vi kanske ska vara hos mig den här gången. Det skulle funka. Men det här stället ligger ju halvvägs till månen...

Fast jag har hört att månen är vacker så här års...

...I’m thinking about the fireworks

Vi ska gå igenom skadeståndsrätten. Nog bra det. Har varit alltför dåligt disciplinerad sedan det ypperliga resultatet på tentan uppenbarade sig. Invaggad i falsk ro. Inte bra det: jag somnar alltid när någon vaggar mig. Men jag gillar att bli vaggad. Har därför bäddat sängen idag.

För övrigt är Commander in Chief bara skit. Men ska nog kolla på några avsnitt till bara för att med säkerhet kunna fastställa det. Den konservativa gruppen i USA har verkligen lyckats den här gången. Egentligen är hon ju som en kvinnlig variant av George Bush. Men mer om det senare. Kanske.

Den andra för övrigt handlar om att Iran borde befrias.

Imorgon: PM-skrivande

Inga kommentarer: