tisdag, januari 24, 2006

Pluggdagar. De lägger sig över medvetandet! Sov till 12 idag, tog en långfrukost, läste tidningen och beslutade mig sen för att plugga. Skadeståndsrätt. O Skadeståndsrätt, my skadeståndsrätt! Rise up and hear the bells; rise up for you the flag is flung!

PM-skrivande och Seminariepluggande.

Igår var det succe i Akalla: vi var sex tappra själar på läxhjälpen som skänkte våra (o)gåvor till de tolv lärljungarna. Tihi, skoj. Men stökigt för ett par sekunder. Det hela slutade med en halvvild diskussion med en av medorganiserarna. Vi har delade uppfattningar. Men vi står på oss. Står på varandra.

Men tilbaka till juridiken - back to the law - this is lawless yet not flawless.
Anyway, måste skriva. skriva skriva skriva. Men var ska jag börja?

Sen åt vi på iransk resaurang jag och en medlärare. Gott. Skulle idag egentligen ha skippat den ärofyllda juridiken för ett besök hos en god vän. Men det blir inte så. Melander kallar på mig mellan raderna. Jag hör honom viska: metodik, meritokrati, psykologi, metodioliokoliogokogigio... blubb blubb. Jag drunknar.

Men det gör inget.

Exult, O skadestånsrätt, and ring, O Mellander! But I, with mournful tread, Walk the desk my skadeståndsrätt lies, Fallen cold and dead.

NU: plugg
IMORGON: Seminarium

2 kommentarer:

Anonym sa...

hey man, vissa dagar känns skadestånd som nåt man skulle få för psykiskt lidande pga dryga böcker... men men, jurudiska verkar ju ha hål i kassan så blir nog inget med det... Då finns det ett annat bra sätt att känna sig glad&positiv.... The remedy is....(u know...)

Benny Lindholm sa...

I sure do...