torsdag, januari 26, 2006

Idag är himlen blå. Märkligt. Blått, bara blått, allt är blått. Ungefär som mattan: blått lite varstans. Jag är blå. Eller mer orange. Som eld.

Men himlen är i alla fall blå. Det snöade igår och idag flyter några lätta moln på himlen, något enstaka plan flyger förbi mot Arlanda

"The slate will soon be clean. I'll erase the memories, to start again with somebody new. Was it all wasted?"

Sov till 12 idag igen. Bad habit. Borde masa mig upp ur sängen tidigare. Men det är ju så skönt att sova länge! Särskilt när man inte somnat förrän halv två. Igår låg jag och läste kvällstidningarna i en halvtimma innan jag somnade. Innan det hade jag klätt av mig halvt naken i korridoren. Det var utmanande men utan tanke. Helt utan tanke, kanske var det därför ett och annat ögonbryn höjdes i förvånan. Förväntansfull förvånan? Spelar ingen roll.

Annars blev jag bjuden på indisk middag av den ena utbytesstudenten (smarrigt) och satt sen med åtta andra utbytesstudenter i huset mitt emot (se ovan). Trevligt trevligt. Vi kollade på Top Model. Jag skrattade. Trevligt trevligt. Upprepbara mantran. Ska nog dit igen idag eventuellt. Det är ju trots allt Australia Day. Vi ska kanske bada bastu. Jag och åtta tjejer. Kan det bli bättre? Ja, med ett färdigt PM.

Det är alltså PM som gäller idag egentligen. PM. pm pm pm pm pm pm pm... Suckar. Det kommer väl sluta med att jag tvättar, skurar golvet och skrapar bort mossa från nån stackares tak nånstans. Efter att jag har sopat bort snön det vill säga. If you get what I mean...

Aja. back to work. Under den blå himlen..

Idag: PM och ALLT annat.
Imorgon: Plugg med de andra snillena...

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha - du o utbytisarna... not that bad... ;-) Du är riktigt poppis du (iaf bland dom..en äkta genuin kille, el?) :-P

Men nånting har hänt - du kallar dig själv "snille"...haha.. Well,you are what you think you are... eller inte?!?! ;-)

Anonym sa...

himlen stavas med ett m. nu har jag kommenterat. du är ganska söt, jag funderar på att kanske pilla dig i naveln om ett tag.

Benny Lindholm sa...

Kanske ett visst mått av ironi när det kommer till snillena... Men ok, om du ser mig som ett snille. Sure...

Kanske ska jag ta en rättstavningskurs..

Anonym sa...

rättstavningskurs låter bra... mohahaha...