torsdag, januari 26, 2006

Idag har jag nästan plockat vuxenpoäng. Fast egentligen inte. Galenheten och fågelkvittrandet med den galne sigtuningen drar ner snittet. Men undrar om inte matlagningen är bra mycket vuxenpoäng ändå. Visst jag sliter ganska ofta i köket eftersom jag är lite anti mot färdigmat och gillar att veta vad jag äter. Plus att det är billigare. Och idag blev det fisk.

Det är bra.
Det är vuxet.

Nästan en timma framför spisen och resultatet blev en sallad som bland annat innehöll morötter, kokt potatis och en sås med ägg, dill och torsk. Bland annat. Fisken var det som oroade mig. Har aldrig lagat fisk från scratch förut. Hur fan får man bort benen?!?! Men det gick bra. Är riktigt stolt faktiskt.

Jag bokade flygbiljetter också. Helt galet. Men det känns rätt. Ja, det känns rätt. Helt rätt. Helt galet, men helt rätt.

Hmm, borde plugga nu. Men magen är lite i uppror, kanske lagade jag maten fel ändå. Hmm, kanske inte...

Men Pm var det. När ska denna plåga sluta? Jag gör allt annat än pluggar! Men nu, just nu är det dags. Nu är det dags!

Fan vad jag upprepar mig!

Vill bara måla...

Inga kommentarer: