söndag, januari 29, 2006

I’m such a drama queen (king). Really, I am! Men det kanske bara är ett sundhetstecken. Jo, så är det nog. Märkte av dramat i fredags på Värmlands och blev påmind igår mellan whiskydimmorna hemma hos pappa.

Och den feta tanten tappade en polly ner i sin urringning. Bland de guppande näst intill enorma brösten stack hon ärligt ner sin feta hand och letade. Kraffsade och slaffsade. ”Jag kan inte hitta min polly!!!”. Och så fråga hon mig ett par minuter senare varför jag skrattar.

Sådan är alkoholen. Som en slöja för ögonen. Som döljer det man inte vill se… Kanske är det fru Justitias lilla hemlighet. Evigt omåttligt och omättligt drickande av alkohol. Jag kommer bli en bra jurist med andra ord. Kanske. Dricker nog för lite vid närmare eftertanke. Men vilken jurist jag är när jag dricker. Boy, I’m good! (har en engelsk dag idag)

Annars var kvällen bra. Brottas dock fortfarande med mitt eviga lilla dilemma. Borde plugga. Plugga plugga plugga. Ahhh, fan jag orkar inte idag! Juristpesten har slagit till och det här är säkert dess första symptom. Jag tycker ämnet är bland det mest intressant och roliga som finns. Men jag förmår mig bara inte att skriva. Sätta mig ner och skriva. Men kanske är det studentpesten när jag tänker efter. Hmm, orkar inte tänka just nu. Anything would do…

Kanske är det tiden som är problemet. Det finns för mycket tid, för lite att göra. Fast egentligen är det ju tvärtom. Aja, back to the studies.

Imorgon: Ingen aning. En ny dag kanske.

Inga kommentarer: