söndag, februari 26, 2006

Huvudvärken borta men guldet hemma och en nöjd syrra. Krydda det med en cool återkomst och Popsicle så har du sammanfattat min dag.

.Huvudvärk.

Vaknade med ett ryck. Vad är det som ringer? Aha, telefonen. Dags att gå upp. AJ, vad fan är det som har krypit in i huvudet på mig och som nu bankar? Jajuste, det var ju utgång igår. Fan att jag inte kan lägga band på mig... Och att inte andra kan lägga band på sig. Vad fan tänkte han och vad hade han fått det ifrån? Och vad fan höll hon på med? Och sen bara gå sådär. Shit, vad han bankar. Han i huvudet alltså.

.Guldet hemma.

Jag sitter framåtlutad. Snart är det mål. MÅÅÅÅÅÅÅÅÅL. Guldet är i MÅÅÅÅL. Tittar mig omkring. Varför är det bara jag som skriker? Förvirrad. Aja, men smörgåstårtan var ju god i alla fall. Är det jag som luktar sprit? Fan också. Men huvudvärken är ju borta i alla fall. Den försvann på väg in till Stockholm. Men OS-guld! GUUUULD. Fan va ballt! Och nej, jag bidrog inte till världens förfall. Världen är redan förfallen.

.Nöjd Syrra.

Äter smörgåstårta med syrran. Vill du ha dina presenter? Hon skiner upp och springer. Springer runt valpen och fram till den påse som jag försökt gömma. Ge dig till tåls säger jag och retas lite. Sen när hon öppnat springer hon för att sätta på sig tröjan. Sen lever hon och våra kusiner rövare. Och vi som ville kolla på ishockeyn ifred.

.Cool Återkomst.

På väg till syrran åkte jag buss. Förbi Hellasgården. Det slog mig att juridik är så coolt. Det är så jävla coolt. Jag trivs. Punkt.

.Popsicle.

Jag lånade en låt av A. Jag är tillbaka. Hur kunde jag glömma dem? Men nu är det Popsicle. Jag kommer aldrig kunna stadga mig. Aldrig. Men somehow så känns det som att det inte gör nåt.

En sak är säker i alla fall. Jag ska inte lita så mycket på folk. Vart nu den insikten kom ifrån. Men det är en sak som är säker. Och jag måste sluta bry mig så mycket om vad andra tycker och tänker. Egosera mera. Synd bara att det inte är jag. Nåja, det reder sig nog. Som jag brukar säga.

Imorgon: Föreläsning

1 kommentar:

Angie sa...

Ironiskt: Jag vill gå på Andreas Mattsson på min födelsedag och min bror verkar inte allt för angelägen att följa med... Och så kommer du här och skriver om hur mycket du gillar Popsicle... Skumt. ;-)