söndag, mars 26, 2006

Det känns att våren är på väg. Jag kan se den i fjärran, skymtar den runt hörnet. Skitsnack. När ska jag sluta? Men det känns ändå: Våren är på väg. I can feel it in the air.

Gick längs gågatan i Uppsala idag. Solen stod inte så högt men det var ljust ändå. Några enstaka människor var fortfarande på gatorna trots att affärerna hade stängt. Luften var frisk. En vacker romans utspelade sig framför ögonen på mig. Vackert. Vad är det med fint väder, våraktigt ljus och människor? Den kärleken är stark. Och vackert är det.

Och jag ville kyssa henne. Hennes ögon ville det också. Men som hon sa, det skulle ju vara otrohet. Och egentligen är det en dålig idé. Anyway, Vackert var det. Lustigt det där: ena dagen är det skit, den andra helt underbart.

Satt på biblioteket också. Läste nästan allt jag skulle ha läst innan jag fick besöket som ledde till fikan. Men gott det. Innan så hade ett missförstånd knackat på min axel. Men det löste sig. Tur att det går att kommunicera; missförstånd är ju aldrig bra. Nu skriker de. Människorna alltså. Klockan är tio och halva Flogsta står på balkongerna och gastar.

Ville egentligen bara säga en sak: Våren, du är välkommen! Tack och hej.

Alltså: Imorgon: Seminarium och eventuellt ett kärt återseende.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Våren - du är nalkande!
Det känns i hela kroppen, det är nästan så man sprängs av alla hormoner som far hit & dit i blodomloppet & värre blir det!;) De flesta av oss längtar efter din värme & ditt ljus, som gör att allt blir så mycket lättare el. åtminstone känns det så!

Solsken, blå himmel, knoppar som brister, krokus, fågelsång, porlande vatten, glass, folk överallt osv, osv men framförallt; kärlek, passion, lusta, förnimmelse, längtan - kärt barn har många namn & nog är det ett kärt barn alltid!!
Redo att frigöra sig, att utvecklas en dag i taget, att pröva sig fram - gång på gång efter varje långt & mörkt halvår som kallas vinter!

Våren - du är älskad & väkommen!

Anonym sa...

En kyss, är en kyss, är en kyss

En blick kan säga mer än tusen ord!