lördag, mars 25, 2006

Jag har ett vagt minne. Vagt därför att vagheten är ens följeslagare när man stiger in i alkoholens dimma. Egentligen var inte dimman alldeles tät, men sömnen bidrog ju. Jag har alltså ett vagt minne av att någon frågar "Men vad gör du?" och får "Vad ser det ut som?" till svar innan hon börjar kissa. I min tvättkorg.

Minnet kan också vara vagt därför att jag inte vill att det ska ha hänt. Ibland undrar jag vad det är för slags stad jag lever i, vilket slags liv jag lever. Om det inte är skit i ett skåp i köket så är det bananer under kudden eller så är det kiss i tvättkorgen. Lyckligtvis är det ju också trevliga middagar med underbara korridorskamrater, vackra promenader över ängarna med utbytesstudenter, dimmiga nätter på dansgolven, beundrande av en vackert framforsande å och fikande med evigt nya människor.

Och det blir ju mycket lättare med vänner som M. En klippa. En verklig klippa.

Så gårdagen var alltså utgång. Men den började med en tidig morgon hos frisören, ett snabbt läsande i fastighetsköp på biblioteket, en rask promenad med kaffestänk upp till Magistern, en urtråkig föreläsning med en halvt stum Mr Torbjörn. Det där förtjänar att uppehåll. Granskningen av kursföreståndaren fortsätter: igår var det inte enbart berättande om hur många visningar av hus han varit på. Det var inte enbart förklarande av hur hans bostadsrättsförening är organiserad, hur hans hjärta brinner för samer osv. Nej, det var också helt plötsliga anfall av stumhet. Mr Torbjörn the zombie. Tyst med öppen mun helt enkelt.

Det blev sen en rask missvisande promenad hem, kasslergratäng och städande i hundraåttio. Sen rusade jag in till en gulligt arg M som stod och väntade. Sen shopping. Eller vänta, hon shoppade. Jag följde efter.

Sen handla vi mat och sen började förfallet. Sorry, men sådan är sanningen. Men den blev genomlidlig med hjälp av den bästaste av vänner. Tack!

Nu ska jag nog ta igen mig lite till. Har promenerat med finskan idag. Mycket, mycket trevligt. Fast lite pinsamt blev det på ICA när jag i kassan insåg att jag glömt plånboken hemma.

Kanske utgång ikväll. Elevation.

Imorgon: förhoppningsvis plugg.

Inga kommentarer: