torsdag, mars 23, 2006

Solen grydde tidigt idag. Men om ett par dar gryr den senare. Åtminstone i verkligheten. Eller var det tvärtom?

Jag kände mig som en stjärna idag. Tyckte trots allt att jag var hyffsat förberedd och jag begav mig mot Norrlands med hopp i sinnet. Och jag var hyffsat förberedd. Om inte bättre till och med. Visserligen uteblev I, hon hade försovit sig (berättade hon fem i 10). Hur nu det går ihop. Men en stjärna kände jag mig som. Väl förberedd och med förstärkt självförtroende efter tisdagens bravader sken jag. Nästan iaf.

Sen tog jag en kopp kaffe, snackade samhälle och beundrade vädret. Host. Haha. Sen fönstershoppade jag.

Och nu tvättar jag, lyssnar till the Field Mice och funderar på om jag kanske inte borde städa när jag ändå är i tagen. Ska nog det när allt kommer omkring. Senare. Ungefär som med blodgivandet. Fast kanske mer engagerat.

Det är föreläsning imorgon. Riktigt surt. Hade räknat med att vara ledig hela dagen. Visst, jag vet, det finns egentligen inget som ledighet i Uppsala. Allra minst när man pluggar juridik. Tror jag i alla fall. Jag är inte riktigt säker, det är i alla fall what I've been told. Ungefärligismen har invaderat mina tankebanor. Kanske.

Imorgon får jag dambesök. x 3. Det är M och hennes två kamrater som med mitt godtycke invaderar.

Imorgon: frisör, föreläsning i fastighetsrätt och besök.

Inga kommentarer: