måndag, april 03, 2006

Måndag. Big surprise va? Inte riktigt. Ska bege mig till bussen snart för att möta R. Hon ska på några lägenhetsvisningar (tror jag) och jag ska med.

Igår var en ganska lugn dag på jobbet. Om det nu finns några sådana. Butiken jag jobbar i är välbesökt så kunderna är både många och målmedvetna. Om de inte får just den där hundmaten blir de vansinniga. Nåja, kanske inte vansinniga, men irriterade. Ta mig inte fel, klart man vill ha det man vill ha. Det vill jag med.

Annars var det alltså lugnt. En vanlig söndag med allt vad det innebär. Folk som ringer sig sjuka, kunder som tappar varor i golvet, reklamationer och annat småtjaffs till höger och vänster. Det intressanta var att jag inte stressat upp mig mentalt i helgen. Jag hade inte våndats inför de stundande passen. Jag brukar göra det. Våndan brukar iofs alltid försvinna när jag väl börjar jobba, jag tycker väldigt bra om mitt jobb, men den här gången infann sig våndan inte ens. Kanske är det det stundande sommarjobbet som spökar. Anyway, bra kändes det.

Efter lägenhetsvisnigarna ska jag bänka mig på bibblan. Kanske får nåt gjort då. Hoppas det i alla fall. Tre rättsfall, och en massa tankar på det. Fick en inbjudan om bio ikväll också. Har inte bestämt mig riktigt.

Nu ska jag duscha och sen ringa chefen och höra om jag kan få något jobb i juni. Inte mycket, en vecka räcker.

Imorgon: rättsfallsseminarium

1 kommentar:

Anonym sa...

hej benbenbenny! hur är det? var du på lägenhetsvisning? vavavava? jag har blivit galen. jag tänker på sand. sanden är varm och mjuk med den kan också fastna på huden och skava. kan man sjukskriva sig om man är galen? gå till sjukan och säga "hej, jag tror att jag har tappat mitt vett någonstans på vägen. har ni någon medicin, eller kanske bara ett plåster?" anyway. varför svamlar jag? jag har som sagt fått en sambo som heter karro. vi sover tillsammans nu. roger tyckte att det lät spännande. var ute med honom och två av hans vänner i lördags. sprit och sprit och sprit. hoppas att du har det bra. puss och kram J