fredag, april 07, 2006

Ännu en dag att förslösa? Det verkar sannerligen som så. Sov ut långt in på förmiddagen och har sedan dess inte ens öppnat en skolbok. Borde kanske det med tanke på att det kommer en tentamen om ca två månader och ännu en PM som ska in. Men det löser sig nog.

Blev ganska besviken när jag fick tillbaka PM-resultatet igår morse. Jag la ju ner mycket mer tid på den PMn och kände personligen att den var av bättre kvalitet, men likt förbannat fick jag samma antal poäng. Jag vet, egentligen är det inte fy skam. Och det är det inte heller. Men med tanke på att en annan student här fick samma resultat på samma ämne trots att han började tio timmar innan inlämning så är det ju inte så konstigt att jag börjar fundera.

Jag menar, kanske saknar jag det juridiska tänkandet. Ok, jag är bland de mest aktiva i seminariegruppen (enligt somliga iaf) och jag känner ju att jag fattar. Det blir nog bra.

Registrerade mig till T3 igår morse. Så det blir en till termin.

Snart ska jag hoppa in i duschen och sen dra mig inåt Stockholm. Ska käka middag med ett gäng polare från gymnasiet och snacka lite skit. Känns som evigheter sen sist. Och det var det också. Sen sover jag kvar hos farsan. Imorgon blir det ännu mer vänner och ännu mer öl till kvällen. Ok, inte så många, har insett nu efter lite räknande att jag gör av med mer pengar än vad jag borde. Finansiellt sett blir det ett par tuffa månader framöver.

Over and out.

Imorgon: Träffa gamla vänner

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så då får man se dig på T3 också. Bra att du tagit ditt förnuft till fånga. Och det är klart, skulle det bli kris har du ju alltid karriären i frysdisken att falla tillbaka på...! Jag är hemma hos familjen nu. Ikväll börjar hysterin m att träffa alla Gamla Kompisar. Ska inleda m Tjejkväll & vin i Vasastan följt av utgång i Gbg-natten. Peace out. //I

Benny Lindholm sa...

Haha, ja, den gamla hederliga frysdisken är ju aldrig fy skam. Men kanske inget jag vill göra för resten av livet.