söndag, april 09, 2006

Solen har grytt i en studentstad norr om Stockholm. Nåja, det var ett antal timmar sedan, men solen skiner ändå. Underbart vackert. Inte sådär vackert som i nån pretantiös film eller nåt, utan bara vackert därför att det är sol och att det tyder på att våren och sommaren är på väg. Kan det bli bättre?

Bättre kan det alltid bli. Men det i sig får inte vara någon anlednign att negligera solen och dess värme.

Tog långfrukost idag. Eftersom jag inte var hemma igår och eftersom jag kände för det läste jag både gårdagens och dagens DN. Men det var inte så mkt nytt. Käkade en liten tallrik gröt och bröd med stekt ägg på. Till det en stor kopp te och ett glas juice. Fantastiskt.

Ska nog bege mig ut i solen snart. Ta en promenad ner på stan för att köpa busskort så att jag kan ta mig till jobbet imorgon. Sen när jag kommer hem igen ska jag plöja några böcker. Kanske. Förhoppningsvis. Förmodligen. Inte?

Sen kommer eventuellt finskan över ikväll. Blir nog en film.

Nu ska jag bara samla mod och bege mig ut i den analkande våren.

Imorgon: Jobb 07-15

Inga kommentarer: