onsdag, maj 24, 2006

Ta sig ut i den illusionslösa, bottenlösa verkligheten. Känns det igen?

Att tänka är som att stjälpa. Lika bra vore det om man bara agerade, eller tvärom, inte agerade. Om du förstår vad jag menar. Därför ska jag plugga bättre. Jag ska inte ge upp med andra ord. Även om plugget bara är en del av livet...

Teatern var bra idag. Det regnade när jag åkte från Uppsala och det regnade när jag kom till Stockholm. Det var som om himlen och dess gudar grät. How typical. Men regnet avtog och så här på dagen hundra år efter sin död bjöd Ibsen på tänkvärda stunder.

Såg att Lång dags färd mot natt av ska sättas upp höst. Läste den för ett par år sedan. Måste se!! Nån som har lust att hänka?

Men som jag skrev tidigare idag så har jag gett upp. Ja, jag vet att jag skrev motsattsen alldeles nyss. Men så är det. Så nu väntar bara den kalla verkligheten. Den illusionslösa, bottenlösa verkligheten.

Jag har sovit alldeles för länge!

1 kommentar:

Anonym sa...

lycka till på pokern, lindholmn!