onsdag, september 06, 2006

Idag har jag haft en sk ledig dag. ENSÅKALLADLEDIG-Dag. Dvs, jag har i praktiken varit allt annat än ledig.

Eftersom det är dags för första seminariet imorgon - i sakrätt - så har jag haft att gå igenom idag. Jag har läst ut en av böckerna och läst lite till i de andra. Sen bänkade sig Mr R i min soffa och under ett par timmar nästlade vi oss in i djuristernas djungel.

Vete fan om vi hittade ur den. Jag försökte fly regnskogen mot storstaden för shopping av nytt cykellås, ett par dojjor och ett par byxor, förslagsvis jeans. Kom hem efter en vinglande cykelfärd på korr-L's cykel med ett paraply, tre t-shirts och en långärmad tröja istället. Jag mötte henne inne istan när jag insett att mitt fiskande i affärerna resulterat i fel slags fiskar och att solen gått ner.

Men det får vara bra ändå.

Har tänkt lite mer på skandalen också. Det stör mig fortfarande enormt vad den illvillige luffaren gjort. Men jag börjar nästan tro att det kanske är lugnt ändå. Folk i allmänhet verkar inte bry sig SÅ mycket. Men jag vet inte. Risken finns ju att journalisterna ältar det här ännu mer och skymmer debatten och framförandet av politiken.

I praktiken är ju det en större skandal: att media förvägrar ett parti att föra ut sin politik pga av vad en kille i dess ungdomsförbund gjort och att tre andra i partiet vetat om det. KG Bergström i rapport satt och studsade i stolen av exaltering som om han tagit ecstasy. Och allt i demokratins förtecken.

Och sen kommer sossarnas reaktion. Partisekreteraren säger att Leijonborg är som en våldtäcktsman och vår käre statsminister säger sedan att han inte har något som helst förtroende för det tredje största partiets ledare och menar att han inte ens skulle våga köpa hans bil. Det är också att förstöra politiken!

Och allt detta sitter statstelevisionen och alla de andra vänstervridna journalisterna och tuggar i sig så att fradgan flyger och för det sedan vidare till massorna. Lantz i P3 idag skrek, ja hon skrek faktiskt, ett flertal gånger ut att Leijonborg var en stor lögnare. "HAN LJÖÖÖÖÖÖG för oss". Hon ville föra ut detta budskap så gärna att hon mitt i intervjun av Reinfeldt ett flertal gånger avbryter honom bara för att påminna om vad som hänt i skandalen. Reinfeldt måste känna sig hedrad.

Men det som stör mig mest av allt är att en av mina partikamrater handlat så huvudlöst. Kan inte fatta att han gjort detta. Vad fan trodde han?! Att det inte skulle bli upptäckt? Och vad fan ville han!? Suck. Det förstör för ca 25 000 mer eller mindre aktiva folkpartister och ungefär 710 000 väljare.

Han borde nästan hängas. Tur att jag är liberal och därmed mot dödsstraff.

Aja, nog om det för idag.

Imorgon: Seminarium i sakrätt.

Inga kommentarer: