tisdag, januari 30, 2007

och så skiner solen utanför fönstret. och snön ligger naken och vinden ligger stilla. Är detta det tydligaste av mönster? Saker som kommer och går, går och kommer? Det handlar om att växa upp, mumlade jag inatt. Och det gör det. Det finns inga torra platser när snön har töat bort.

men vem vill tyna bort i en oändlig undran över vad som ligger bakom motiven och bygger dess fort?

När man är seg, när man sovit för lite därför att vakenheten är mångt mycket underbarare, då synes dagen ligga tyst. Vackert tyst. Det endast som hörs genom dimmorna är musiken och inget annat finns.

Inget annat än frågor och undringar över vad som hände i en annan värld.

Jag kan prata grekiska. Gör det varje dag. Står i ett och annat hörn och mumlar för mig själv i min enfald. Känns bra så. Gitarrer spelar och jag pratar grekiska.

Ingen förstår. Kanske lite?

Allt finns i skallen. Mörkret och ljuset. Klockorna blöder men man kommer aldrig i tid ändå. Men jag bränner inga skepp. Grekiskan segrar.

Om man står i en skog och gräver djupa hål i marken är det viktigt att inte ramla ner i dem. För vem ska fiska upp en om man är ensam i skogen?

Fast jag är inte ensam. Jag kan ju greksiska.

som en ursäkt

nu har solen snart gått ner bakom huset. Hittade en lapp under bordet idag: Tja!” Var inne och letade efter min cykelnyckel. Kan inte hitta den. Sorry om jag stressar så men det är söndag och bokhandeln är inte öppen hur länge som helst. Du betyder mycket för mig också. Får se om du är kvar när jag kommer hem,. Annars hörs vi! Kram! Ps. Om du hittar nyckeln :)

Och jag som trodde jag kunde grekiska. Och jag som trodde jag hade växt upp. Lite. Men har man grävt hål så är det ju upplagt för att bli iputtad. Tur att det finns de som fiskar upp mig.

och så segrar grekiskan ändå.

Hejdå

Inga kommentarer: