måndag, februari 05, 2007

Pirrar i magen. Är nervös och stressad.


Igår, eller snarare inatt, kollade jag på Superbowl med grabbarna i korridoren. Riktigt soft. Drack Budweiser och käkade hemmagjorda hamburgare. Guacamolen var givetvis med också. Synd att Chicagos björnar förlorade bara!


Jag beter mig konstigt ibland. Oftast så beror det på omständigheter inom mig som manifesterar sig utom mig. Inget onaturligt i det. Knäppt blir det bara när konstigheterna orsakar mer konstigheter som gör mig ännu konstigare. Och pirrigare.


Idag har jag annars varit på tingsrätten. Kom lite sent vilket var lite onödigt. Men vad händer inte inte när man är uppe halva nätterna. Vi var nog ganska okänsliga när vi stod där på andra våningen i domstolen och diskuterade vilken huvudförhandling som skulle vara roligast. Grov människosmuggling eller mordförsök? Fy på oss! Men vi gör nog inte om det.


Och sen när man sitter på sin kammare och känner hur polletterna trillar ner går det plötsligt upp för en. Om man inte satsar vinner man inget. Om man inte släpper taget går man aldrig framåt. Klyschor på klyschor. Därför ska jag praktisera en annan klyscha lite senare. Wish my nerves good luck!


Sen hade vi seminarielektion. Den var rätt bra. Det märks att den yngre lärare börjar bli lite varm i kläderna. Eller så var det kanske formatet som passade honom bättre. Helt klart lärorikt i alla fall!


Om det bor en koloni fjärilar i magen och myror bosatt sig i skallen. Vad gör man då?


På föreläsningen sen bjöd ulven i lådan på ännu en måndags-stand up. Inte lika roligt denna gång, men minst lika utbildande i alla fall.


Snart ska jag i alla fall ut i Uppsalakvällen. Inte ut som på galej, men ut ur min boning. Det blir nog bra. Som sagt. Whish my nerves good luck!


Imorgon: ta mig i kragen. Igen. (D.v.s. plugga inför seminariet och förbereda mitt PM mer)

2 kommentarer:

H. sa...

Mysteryozo! Good luck, vad det än handlar om! :)

Benny Lindholm sa...

Haha, tack! Det gick bra faktiskt. Höll nerverna i styr. :)