lördag, mars 10, 2007

Ok, det är den här lilla utmaningen va. Tyckte först det var riktigt svårt, jag menar, sex underliga/egendomliga saker om mig själv? Vad är det för skit? Jag är ju så jäkla normal man kan bli! Men sen började jag rota runt blanda alla de normala och inte fullt så normala saker som gömmer sig i mitt minne och då hittade jag ett gäng grejer som för mig är normala men folk nog inte vet om. Alltså antar jag Minas utmaning och skickar vidare till Ida.


Fick sålla lite, men här är de sex:


1. Jag pluggar juridik men är lite småkriminell. När jag gick i femman så gjorde jag och några kompisar inbrott i hyresgästföreningens lokal i en söderförort till Stockholm. Vi slog sönder fönstret och kom över några ytters värdefulla kortlekar. En av våra föräldrar, klädd i leopardmönstrade kläder, var oss givetvis på spåren och som den orator jag var och är fick jag föra vår försvarstalan: vi hade hittat de tio kortlekarna i skogen. Hon gick nog inte på det, men vi kom undan ändå. Sedan dess har den brottsliga banan fortsatt med diverse småbrott. För de som inte tror mig kan jag visa det ytterst suspekta ärret som jag har på huvudet och som jag förtjänade under min uppväxt. För övrigt så kan jag tillägga att jag efter det skräckfyllda förhöret av leoparden lämnade tillbaka den kortlek jag tagit och som jag gömt i sandlådan...


2. Trots att jag tillhör det manliga könet så är köket lite av min hemmaplan. Det kan min korridor intyga. Jag är också städfetischist och kan både pannkaks- och sconesrecept utantill. Det ni grabbar!


3. När jag gick på mellanstadiet spelade jag i ett band med mina två bästa kompisar. Jag spelade keyboard och en gång vann vi en tävling och fick spela in en singel. Låten är STIM-märkt men vi har inte tjänat några pengar på den. Vilket med tanke på kvalitén och framför allt min insats inte är så förvånande. I studion spelade jag först keyboard, sen fick jag sjunga istället. Det slutade med att jag rapade refrängen. Globen nästa! :P Har jag förresten berättat att jag har sjungit på operan? <--- Internskämt.


4. Precis som de flesta har jag en ganska sjuk humor och är stundtals mycket busig. Min kompis M och jag, t.ex. brukar leka fåglar och kan föra hela konversationer på fågelspråk innan vi flaxar iväg nånstans. Under humor- och buskategorin platsar givetvis också den gången jag och P hällde ett helt paket diskmedel i fontänen vid kungl. slottet i Stockholm. Hela skeppsbron var blev vit av allt skum.


5. Jag vet inte om det är underligt eller egendomligt men när jag har tråkigt eller funderar på något brukar jag knäppa med tårna. Det funkar precis som med fingrarna (ni vet tummen och långfingret) bara att man använder stortån och tån bredvid istället. Det låter nästan som med fingrarna…


6. Jag lyckas alltid hamna i massa småabsurda situationer när jag är ute och reser. Fast det händer ju de flesta å andra sidan. Alla går och åker vilse och hänger med konstiga människor när de är utomlands. En av de mest spännande grejerna var dock när jag och min kompis J hamnade mitt i ett drama där polisen stormade en byggnad i Pamplona i Spanien i vintras. De var troligen ute efter ETA. Men vi klarade oss. Vi sprang därifrån. Ungefär som tjurarna under somrarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Eftersom du ar en akta man, sa kan du fa gora scones till mig om du vill! Jag ar faktiskt forkyld och skulle inte saga nej till lite kaffe, scones och kvalitetstid med dig idag nar jag kommer hem! Sa da sa! =) Puss!!!