tisdag, mars 13, 2007

tisdag.


Havregrynsgröt med lingon till frukost och makaroner med falukorv till lunch. Två promenader, en in till stan och en hem. Sex timmar på bibblan och två på nåt möte med partiet. En hamburgare och tre koppar kaffe. Den fjärde står redo i köket.


Idag har jag svamlat bevisbördepunkter och rasistiska domare med Ida, föräldraansvar och garantpositioner med M och svammlat in en massa och ut ett namn inför kommunalråd.


Kul att sammanfatta.


Det har förresten varit underbart väder idag. Det riktigt spritter i hela kroppen. Man blir så glad av sol och blå himmel.


Annars då? Jo, jag har gjort en politisk restart vilket känns bra. Jag kastade mig, huvudlöst, in i en diskussion på vårt interna nätverk men satt iofs ganska tyst på mötet idag. Men riktigt politiska tjugofyra timmar har det varit, med mina mått mätt. Bådar gott. Blir nog lite imorgon också.


Annars mer: stressar över morgondagens opponering och nästa veckas PM-inlämning och önskar jag hade tid till att kramas mer med E. Men sånt är väl livet.


Imorgon: Basgruppsmöte i glasburen, straffrättsseminarium med opponering och eventuellt en fika med R och sen lite politik.

3 kommentarer:

Sara sa...

Ja, våren är på G, skönt är det. Tid över kan ju spenderas på att lyssna in The Perishers "My heart".

ha det fint. = )

Benny Lindholm sa...

våren är verkligen bäst! :)

Anonym sa...

Jag önskar också att vi hade mer tid att kramas! Snart är pm-ens tid förbi, snart... Då blir det kramas av!!! :)