måndag, oktober 20, 2008

Bindestreck-dag

Bion igår var bra. Vi såg den senaste filmen av bröderna Coen, Burn After Reading, och den är klart sevärd. Inte så många asgarv men filmen är smart, rolig och värd pengarna.

Idag har jag annars haft en strid, panik, fått intressant fakta och genomlevt mitt livs värsta seminarium.

Striden bestod av blod svett och tårar. Ok, kanske inte så mycket blod och tårar men i vilket fall svett. Inte så mycket, men lite. Jag har cyklat. Cyklat upp, och cyklat ner, men framför allt cyklat in. In i en storm. Om jag tyckte att Uppsala var blåsigt - och det är det verklien - så är det ingenting mot Leeds. Om jag blev sur av kastvindarna och motvinden i Uppsala, blir jag vansinnig och rasande av stormarna och dess småjävlar här i Leeds. Jag brukade roa mig själv med att vara irriterad och arg i Uppsala, men det här tar priset. Och till råga på allt, när jag stannade vid ett rödlyse vid Hyde Park i morse, så trodde jag mig få olja och skit på mina byxor och sen vid Roger Stevens Building var jag nära nog på att ge de små blockerande ynglingarna en smocka.

Ok, jag inser att det låter som att jag är bindgalen, och det är jag vissa sekunder om morgonarna, men jag överdriver lite. Bara lite. Men arg var jag. Fråga Natalie.

Och seminariet, ja det var skit. På ren svenska alltså. Läraren var inte alls förberedd utan yrade konstiga frågor som inte precis gjorde det lättare för oss. Jag menar, jurisprudence är svårt som det är redan och en virrig professor (eller doktor eller vad fan han nu är - hoppsan) gör det ju inte lättare. Ok, det här är inte någon slags slå-mig-för-bröstet-berättelse; jag var inte precis förberedd jag heller, men jag hade i alla fall ett hum innan jag gick på detta rensa-hjärnan-seminarium.

Och han var inte trevlig heller. När jag väl öppnade munnen sa han att han inte hörde och när jag sedan upprepade med högre röst tittade han bara på mig och sa, "aha". Fast det var ju å andra sidan trevligare än han var mot tjejen som efter sin upprepning fick kommentaren "kan inte någon annan svara istället?".

Okej, jag är lite bitter och spydig idag, men det var helt makalöst. Jag tycker synd om de som är här i tre år.

Aja, nu ska jag laga lite mat med spanjorerna. Kom överens om det med den lille ettrige efter gympasset idag. Pasta med pastasås. Originellt va?

Imorgon: Constitutional Law, EU Enlargment: Legal Implications och köpa-rabbatkort-på-stationen-med-Natalie-och-Immanuel.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Haha, för din och din omgivnings skull hoppas jag på solsken imorgon. : ) Men även jag var arg. Mitt rosa paraply gick ju sönder. Imorgon: Dags att köpa nytt paraply, det tredje i ordningen. Undra hur många jag hinner avverka innan året är slut.

Hjälpes, hoppas inte att vi har samma
seminarielärare i Jurisprudence. : S

Benny Lindholm sa...

Försöker du påstå att jag var ett otrevligt inslag i din omgivning imorse?!? VA?!? VAAA!?!

:P