onsdag, februari 25, 2009

Standard-Erasmus dag 3: onsdag

Okej, det här var en föga intressant och spännande dag. Men som erasmus-student har man ju sådana också. Pallrade mig upp och käkade min müsli och mjölk och drack min kaffe (saknar filmjölk så in i Norden) och jobbade på mitt seminarium i komparativ rätt innan jag stormade motvinds längs Otley road bort till seminariet i EG-rätt innan det förstnämnda seminariet.

Sen så blev det inte mycket mer av dan.

Jag käkade lunch för hutlöst pris i Refectory, kollade mejlen på biblioteket, vägrade plugga, blev intervjuad av erasmus-student i Strasbourg, lagade kyckling med tomatsalsa och ris, sov och kollade sen på svensk tv via svtplay.se.

Ja, roligare än så blir det inte och roligare än så blev det inte. Jag hade tänkt dra mig in till nån av pubarna i närheten och kolla på nån av matcherna i Champions League. Men jag råkade ju somna. Och mer lär det bli. Ett erasmusår bjuder så tydligen inte enbart på fest och galej. Tråkigheter som vardag tränger också in och någonstans där i virrvarret finner man sig själv. Men jag tar det med ro. Jag litar på optimismen och jag dansar vid spisen. Gott ska det vara, både i själ och i mage.

Och så blev en dag tvärtom från en annan.

Inga kommentarer: