fredag, mars 06, 2009

Standard-Erasmus dag 5: fredag

Hey Baby - sorry - late as usual, men nu kommer fortsättningen.

Dagen började sannerligen i ett hektiskt tecken. Jag hade inte kunnat somna kvällen innan, oklart varför, men så var det, och var därför osannolikt omotiverad och framför allt trött när jag på morgonen drev mig själv ur sängen för att ta mig till gymet. Men det funkade. Jag cyklade dit, gymmade och cyklade tillbaka för att inmundiga lunch.

Sen var det dags att ta sig till campus igen för seminarium i bolagsrätt. Om förvirringen var partiell dagen innan så var den total nu. Det smått roliga uppstod när en mycket engelsk student tyckte att styrelsens möjligheter var helt uppåt vägarna och jag ironiskt och halvt bittert fick förklara och försvara det engelska systemet (snigelläraren fattade aldrig kritiken). Men seminarium blev det och även om min asiatiske vän bredvid mig inte verkade hänga med särskilt väl (ungefär som jag det vill säga) så blev det lite produktivt i alla fall.

Sen bar det ner på stan för att möta upp K från Reading eller Uppsala eller hur man nu ser det. Han hade huserat med N och hennes franska vännina på ett kafé inne i stan. Jag räddade honom. Sen begav vi oss hem och åt mamma scans köttbullar - haha - med pasta.

Sen - alltid alla dessa sen, borde kanske ta avstamp i nuet istället - så tog vi en varsin drink. Medan jag gjorde mitt bästa för att underhålla min gäst eller åtminstone lära honom hur man löser en rubicks kub så avnjöt vi varsitt glas whisky. Lagavulin 16 yrs. Det smakade bra och jag tror att min gäst också tyckte det.

Sen gjorde vi oss iordning och begav oss in till den planerade middagen i centrala Leeds. I hade styrt upp det riktigt bra och bokat bord på en alldeles förträfflig restaurang. Vi käkade gott och drack gott och betalade sen - ehum - gott.

Sen drog vi vidare in till Halo - nattklubben i kyrkan - där vi mötte upp en fjärde (eller egentligen den sjätte) svensk i Leeds - K - samt de två damerna från min flat. Min gäst kommenterade allt som att vi dansade mycket den kvällen. Sen, så småningom, drog vi hem. Och med oss kom svensken och vi hade en mer eller mindre misslyckad efterfest innan K vandrade hemåt under småtimmarna

Gör man Leeds så gör man.

Inga kommentarer: