söndag, april 01, 2007

Igår var det fest med jobbet. Firmafest kallade de det, men jag är tveksam. Fast det var trevligt. Vi vare fyra grabbar och två flickor hemma hos fruktkillen. Mjölkkillen var dyngrak redan när jag dök upp och ena tjejen från kassa frågade om hon skulle klä av sig. Som tur var så gjorde hon inte det. Det blev en massa tjöt om chefen istället.


Och sen då? Det blev ett jävla tjat om charader istället och promillehalten satte käppar i hjulet för oss när vi skulle ut i Uppsala. Ok, Escobar hade ingen plats kvar i garderoben och dragarbrunnsställena släppte inte in mjölkkillen.


De hela slutade med att jag, omåttligt berusad, knallar själv till Saluhallen och spelar tråkig för vakten. Eftersom jag var så "propert klädd och nykter" fick jag komma in, men jag skulle inte "göra det till en vana". Jag tror det var de nya skorna som gjorde det.


Men jag blev inte så långvarig där så jag cyklade hem till E, kastade tandkräm på hennes matta och däckade i köket. Med andra ord en sån där kväll som man finner vara roligare efteråt än innan.


Idag är det bakisdag.

Inga kommentarer: